Zespół Szkół nr 2 w Wągrowcu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://zsp2wagrowiec.pl/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej: 10.03.2018 r.
- Data ostatniej dużej aktualizacji: 5.05.2020 r.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Oświadczenie sporządzono dnia 30.03.2023 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Dostępność architektoniczna obiektów ZS nr 2
Budynek Zespołu Szkół nr 2 w Wągrowcu jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową w następującym zakresie:
- przy budynku znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych,
- do budynków i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- w budynkach nie ma pętli indukcyjnych,
- w budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
- na zewnątrz budynku na korytarzu jest zainstalowany monitoring wizyjny,
- w budynku w chwili obecnej nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt.
- Osobą odpowiedzialną jest Ewa Karczewska,
- E-mail: e.karczewska@zsp2wagrowiec.pl
- Telefon: (67) 262-03-47
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.